probíhá výpočet, čekejte prosím...

putování po Řecku

moje dovolená v Řecku
Okruh Řeckem 2013

Arachovy, Vrachos v Kastraki, Meteora, Nea Vrasna

autor: PrVk, zadáno: 24.5.2014, poslední aktualizace: 4.3.2015, zobrazeno: 2658 x

17.7. Tak dnes nás čeká náročný přesun na sever. Vstáváme trochu dříve jako obvykle, balíme se a já docházím kolem 8.h na recepci uhradit útratu za pobyt. Kemp, který opouštíme, na nás opět udělal velmi dobrý dojem, byl malý a milý a kromě obvyklých vymožeností, jako je voda, elektřiny na plácku a zastínění místa jsme zde měli možnost si vypůjčit stolky a židle a pikantní bylo i osvětlení, -na kovové konstrukci sloužící k uchycení zastínění byl i vypínač a nad našimi hlavami bylo světlo, jako doma v obýváku a kterým jsme si svítili při večerním venkovním posezení

Cestujeme opět ke Korintu a pak po dálnici k Aténám. Po odbočení před Aténami doleva k Thébám nás zastihl silný déšť. Přímořskou krajinu vystřídala horská, vjeli jsme již do pohoří Parnas. Před polednem přijíždíme do vyhlášeného horského střediska Arachovy. Zde si děláme velkou přestávku, korzování městečkem završujeme posezením ve stylové restauraci. Po dobrém jídle se přesouváme k nedalekým Delfám. Nejdříve parkujeme u Atheny Pronaii a obdivujeme tholos. Potom popojedeme po silnici a absolvujeme nejdříve prohlídku muzea a stíháme ji těsně před zavírací hodinou, až poté absolvujeme kompletní procházku od Apollónovy svatyně až po stadion. Pak autem pokračujeme na sever, u Thermopyl a zastavujeme u sochy spartského krále. Do dnešního cíle – do kempu Vrachos v Kastraki dorážíme ještě před setměním. Bungalovy jsou sice obsazené, ale je nám nabídnuto přenocování ve vysloužilém karavanu, kde jsou právě čtyři postele za 9 euro na osobu. Přijímáme ho a zabíráme místo. Naše auto se znakem R-A neuniklo pozornosti členovi našeho fóra, Hellasovi77, který se k nám hlásí a tak se seznamujeme a trávíme večer společně.

18.7. Po snídani v kempu nás při placení paní na recepci vybavuje mapkami a zajímavými propagačními materiály, rozloučíme se s Hellasem77 a odjíždíme na prohlídku Meteory. První zastávku volíme u kláštera Rusanu. Kromě samotné prohlídky kláštera si děláme procházky po skalách a střídavě pózujeme do objektivů v popředí fascinujících scenérií na pozadí. Na doporučení paní recepční z kempu si za hlavní dnešní cíl volíme klášter Metamorfosis, zvaný též Megalo Meteoro, který dal později název celé této oblasti. Tento klášter je ze všech zdejších nejstarší a největší. Silnice vedoucí k němu je po celé délce ještě i hodně daleko před ním plná parkujících aut, přičemž u kláštera silnice končí. Naproti klášteru Metamorfosis se tyčí jakoby jeho menší dvojče, klášter Varlaam (známý mj. z filmu „Ukradli torzo Jupitera“ s A. Girardotovou). Klášter Metamorfosis je velmi rozsáhlý a na jeho důkladnou prohlídku nestačí ani dvě hodiny. Po jeho prohlídce jsme už kláštery docela nasyceni a tak zbylé prohlížíme pouze zvenku. Konečným cílem dnešního dne je apartmán ve Vrasně a volíme trasu přes Larissu a Olympskou riviéru. Oběd jsme naplánovali v osvědčené jídelně IKEA na jihu Larissy u dálnice a tam dorážíme kolem 16. hodiny. Odpočatí a dobře najezení nasedáme do auta a svištíme na sever. Vědomi si našeho očekávání ve Vrasně se už nikde nezdržujeme, před apartmánový dům přijíždíme před 19. hodinou a už jsme netrpělivě vyhlíženi panem majitelem Michalem a dalšími přáteli. Dnes se už pouze ubytujeme a budeme se společně bavit v přístřešku u venkovního krbu. Tady na apartmánu strávíme 5 nocí.

19.7. Tak dnešní den bude dnem plážové relaxace, auto se nepohne z místa. Po snídani odcházíme na pláž. Během dopoledne mě překvapí člen R-A georgos1, který se za námi přišel na pláž seznámit. Miluška s Radkem si půjčují od majitele kola a jedou objíždět blízké okolí. Smířili se i s tím, že Michal je nevybavil zámky na kolo, protože takové věci v Řecku nepotřebují. Později odpoledne jsme si udělali pěší výlet po promenádě Nea Vrasna – Asprovalta. Při zpáteční cestě jsme se s řeckými a českými přáteli pobavili na řeckém tanečním večeru u pláže v Paralia Vrasně u „českého domu“, který ve svém názvu nese „Západ slunce“.

20.7. I dnešní den nás nepostihla ambice aktivního odpočinku a tak se pohybujeme v blízkém okruhu apartmánu. Michal nám ukazuje řeckou jídelnu s výkladem pokrmů, dost času trávíme na pláži před „českým domem“, kde se celá řecko-česká parta schází na plážových lehátkách. Radost Milušce udělá želva v trávě kousek od apartmánu, volně žijící ji vidí poprvé. Po řádné celodenní plážové relaxaci si vyrábíme „české sladké omelety“ a s ovocem je baštíme na balkóně. Večer trávíme venku u apartmánu. Zde se vyskytující Řekové (Michal, Zisis, Sokrates, Danka a další) trávili své mládí na severní Moravě, proto existuje mnoho témat, která můžeme společně u dobrého pití do noci probírat.

21.7. Tak dnes si uděláme výlet. Nejdříve si vybíráme jednu z několika romantických plážiček za Olympiádou. Volba padla zrovna na tu největší, na Babylon (Babylon zřejmě proto, že sem jezdí rodinky se svými „bejby“, písek je zde jemný a malých dětí je tu fakt dost). Po několika vykoupáních jedeme do Ouranopoli, do městečka, které je poslední před mniškou republikou Athos. Prohlídku městečka a jeho obchůdků jsme zakončili v taverně. Při návratu do Vrasny jsme se zastavili v řeznictví. Ač byla neděle, tak nás překvapilo, že bylo odpoledne zavřeno. Po návratu k apartmánovému domu se nám od majitele Michala dostalo vysvětlení, že je ještě brzy, že se v obchodech otevírá až v podvečer. Michal nás ještě povozil po okolí s výkladem zdejší historie a přítomnosti (mj. nás zajímala místa spojená s knihou „Jižan a Blondýna“, jehož děj je zasazen do zdejší lokality ). Ohledně otvírací doby v řeznictví měl pravdu, nakoupili jsme kotlety a Miluška tento večer vyrobila výbornou „českou“ večeři.

..pokračování příště :-)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace