probíhá výpočet, čekejte prosím...

putování po Řecku

moje dovolená v Řecku
Okruh Řeckem 2013

Zakynthos, Killini, Nafplio a další

autor: PrVk, zadáno: 18.5.2014, poslední aktualizace: 4.3.2015, zobrazeno: 2949 x

12.7. Po snídani vyrážíme na sever, cílem je vyhlídka na „výkladní skříň“ ostrova Zakynthos – na zátoku Navagio (což se čte navájo). Ještě před cílem jsme udělali zastávku v poslední vesničce před ní v marketu, kde se nás ujaly velmi srdečné prodavačky – matka s dcerou, a kde jsme se vyřádili a nakoupili řecké dobroty.
Nad Navagiem nás nezastihlo typické řecké slunečné počasí, ale jakési pošmourno. Barva moře však byla přesně taková, jak je známá z fotografií. Útes jsme prošli po délce zhruba 300 m tam a zpět a pochopitelně pořídili hodně snímků. Zdrželi jsme se zde více jak hodinu. Odsud jsme se přesunuli do Porto Vromi, zátoky (resp. dvojzátoky), kde lze pronajmout loďku a dopravit se přímo na pláž Navagio . Nachází se zde i plážičky a my jsme se rozhodli pro koupání namísto plavby v loďce. Po pár hodinách pokračujeme v jízdě k nejstaršímu olivovníku na ostrově (údajně 2 tisíce let starého) nacházejícího se ve vesnici Exo Chora, jeho nalezení nebylo obtížné.

Prohlídkou olivovníku dnešní program výletu končí, jedeme do kempu, kde se ještě „vyrochníme“ v bazénu a dáváme se do gala – na večeři se chystáme do nedalekého turistického centra Planos, kde to „tepe“ a kam si zajedeme na „pořádnou večeři“. Tak se i stalo, napřed jsme prošli celou rušnou hlavní ulici v délce zhruba 500m tam a při zpáteční cestě jsme si jeden „podnik“ vybrali.

13.7. Dnešní den bude více ve znamení relaxace. Dopoledne trávíme tradičně snídaní – kafíčkem a čajem u stolečku, konzumací čerstvého pečiva, ovoce, aj. a poklidným poleháváním u bazénu, či koupáním v něm. Dnešní den je posledním, kdy si tohoto povedeného bazénu můžeme užívat a to dokonce jen sami pro sebe. Oběd řešíme v taverně u bazénu. Odpoledne jedeme na výlet. Nejdříve se zastavujeme ve městě Zakynthos na nábřeží a já kupuji lístky na zítřejší trajekt a potom přejíždíme západní výběžek ostrova na známou pláž Gerakas. Trávíme zde celý zbytek slunného dne, vracíme se „domů“ za tmy a tentokrát moc neponocujeme, jdeme spát dříve – vždyť na zítřek máme nastavené „budíky“ na 5 hodin ráno.

14.7. Vstáváme s východem Slunce a vychutnáváme si zvláštní atmosféru, pořizujeme pár fotek u bazénu. Bouráme stany, „vypouštíme“ postele a skládáme věci do auta. Do přístaviště přijíždíme v krásném čase a bez čekání najíždíme do „tlamy“ trajektu. Ještě před jeho startem, který je v 7.00 h, snídáme v restauraci na palubě lodi. Plavbu trávíme převážně pozorováním scenérií z otevřených prostor trajektu. Po vylodění v Killini pokračujeme do Olympie, kde nejdříve obcházíme venkovní objekty a potom absolvujeme prohlídku muzea. Z Olympie nás čeká náročnější přejezd Peloponésu přes hornatý terén, ve kterém se přesvědčujeme, že nejen řecké moře, ale i řecké hory jsou fenoménem. Děláme si delší zastávku v nádherné horské obci Langadia, kde jsme kromě prohlídky i poobědvali. Cesta dále na východ nás pak zavedla na dálnici, ze které jsme odbočili a podél Argosu a Nafplia „zakotvili“ v kempu Triton II u Drepana. V 18. hodin jsme zde již byli zabydlení a tak jsme vyrazili na večerní prohlídku Nafplia. Do města jsme přijeli už za tmy a na parkovišti na nábřeží bylo beznadějně plno, takže jsme zaparkovali v uličce dále od centra. Staré město Nafplio (to historické) je rozlohou poměrně malé, ale velice pozoruhodné. Prohlídku tohoto krásného města a celý večer jsme zakončili v taverně na nábřeží. Do kempu jsme dojeli těsně před půlnocí a ještě jsme krátce poseděli u stolečku.

15.7. Ve zdejším kempu je market „přímo u nosu“ a tak je příprava snídaně časově nenáročná. Dnešním dopoledním cílem bude známý amfiteátr v Epidauru. Tam také dojedeme a trávíme čas nejen v něm, ale i ve zdejším malém muzeu a přilehlých venkovních prostorách, kde probíhají restaurační práce. Dalším cílem je pláž v Tolu, kde v jeho severní, méně zalidněné části, je vynikající koupání. Zastávka „doma“ v kempu posloužila k přípravě na večírek – jsme pozváni k našim starým známým Čechům žijících trvale v Řecku, správcům hezkého sídla, a u nich u bazénu trávíme večer. Překvapivě je zataženo a občas i poprchává, ale na Peloponésu to rozhodně není koupání na překážku. .

16.7. Dnešním cílem je nejdříve Korintský kanál. Před polednem přijíždíme na jeho severozápadní konec k ponornému mostu a potom ho obhlížíme poblíž starého železničního mostu. Dalším cílem jsou Mykény (archeologické), kam přijíždíme kolem 13. hodiny a absolvujeme zde obvyklou prohlídku, tzn. nejdříve Atreovu hrobku, pak absolvujeme pěší okruh pod bývalým palácem vedoucí lví bránou a kolem pohřebiště a nakonec prohlížíme exponáty mykénského muzea. Po 15.h sjíždíme do městečka Mykény a zastavujeme hned na jeho začátku. Napravo od silnice je obchod s keramikou a hned vedle je restaurace. Doporučujeme turistům se jí vyhnout -personál není řecký a platilo zde, že jsme za dost peněz dostali „velmi málo, a hlavně nekvalitní muziky“. Přesouváme se k Nafpliu, stoupáme po silnici a parkujeme na parkovišti u veliké benátské pevnosti Palamidi. Zatímco ženy našly objekt zájmu v krámcích před vchodem do pevnosti, pánové platí vstupné a procházejí rozsáhlými prostorami opevnění, včetně všech bašt. Po 17. hodině přijíždíme do našeho kempu a ještě se jdeme na chvíli vymáchat v moři na přilehlé, nepříliš pohledné, pláži u kempu. Na večeři jdeme pěšky do italské pizzerie v Drepanu, kde máme opět sraz s nám známým českým párem. Po „italské“ večeři a družných hovorech se společnost šesti Čechů rozchází a my odcházíme přenocovat na svá mobilní lůžka, která využijeme na této dovolené naposledy.

..pokračování příště :-)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace