probíhá výpočet, čekejte prosím...

Pro motoristy -> cesta autem -> společná jízda

úvodem..

Chtěli byste autem do Řecka a nechcete jet sami, netroufáte si? Nabízíme Vám možnost zveřejnění Vašeho inzerátu (zdarma) ve smyslu "Hledám spolucestující s vlastním autem na společnou cestu do Řecka". Pokud jste zvážili všechna "pro a proti" společného cestování, přejděte na stránku s formulářem, vyplňte a odešlete. Inzerát bude uložen do databáze a ihned ihned se zobrazí na webu Řecko autem.

zadání inzerátu pro společnou jízdu

Nezadávejte inzeráty s komerčním podtextem např. hledám spolucestující do svého vozidla za úplatu apod., tyto inzeráty nekompromisně budou smazány.

Nezadávejte do inzerátů odkazy na jiné stránky.

DŮLEŽITÉ: Touto formou se můžete seznámit s lidmi, o kterých nebudete, alespoň zpočátku, nic vědět. Proto je třeba vystupovat, nejen na této stránce, pouze pod jménem nebo přezdívkou a nezveřejňovat ani později třeba Vaši adresu bydliště. Při společné cestě si můžete dát sraz na předem smluveném místě, např. hraničním přechodu, jak to udělal v roce 2005 (Pavel).

Vždy platí pravidlo důvěřuj ale i prověřuj. Adresa Vašeho bydliště je pro možnou společnou cestu nepodstatná a sdělovat ji na potkání znamená i nebezpečí pro Váš majetek, neboť je zřejmé, že Váš byt zůstane po dobu dovolené prázdný. Možná se Vám to zdá přehnané, ale je to jen preventivní upozornění abychom naší snahou pomoci jiným nepomáhali zároveň i zlodějům. Bavme se o věcech příjemných, ale i méně příjemných, prostě bez obalu - je třeba být připraven. (Mirin a Pavel).

Chcete-li provést nějakou změnu, úpravu Vašeho zadaného inzerátu, kontaktujte Mirina nebo Pavla.

Pro a proti..

V roce 2005jsem formou "inzerátu" uveřejněného na stránkách CK Margaritopoulos našel partnery pro společnou cestu dvěma auty přes Balkánský poloostrov. Z této cesty jsem si přivezl některé argumenty pro a proti této možnosti cestování, o něž se s Vámi chci podělit.

Kladná stránka společné cesty

tunel SrbskoJako velká a zásadní výhoda se jeví vzájemná pomoc v nouzi, např. při poruše vozidla, či pravidlo "víc hlav víc ví"... Zejména jedete-li poprvé, můžete uvítat zkušenějšího "partnera" pro cestu nebo další společnost, kdy nebudete na vše sami, vzájemná pomoc při navigaci atd. Důležitá by měla být dohoda předem, že v případě poruchy jednoho z vozidel druhé pomůže zajistit opravu, a pak pokračuje dle své volby třeba dál sólo.

Je zřejmé, že jízda "v koloně" a více osobách je bezpečnější vzhledem k negativním celosvětovým vnějším vlivům při cestování autem (kriminalita, tzv. neoprávněná šikana nepoctivých policistů atd.).

Při přestávkách na cestě je veseleji, vzájemně si můžete pohlídat vozidla při odchodu na WC nebo občerstvení v restauraci či na pumpě (vystřídáte se a doprovodíte své partnerky) nebo třeba i může mít druhé vozidlo lepší kávu :-)

Při jízdě dvou vozidel se mi také jednou stalo, že jsem zaregistroval, že spolujedoucí vozidlo přede mnou začíná po silnici kličkovat a řidiče zřejmě přemáhá spánek... Blikáním světel jsem jej zastavil a bylo vše ok... (ne, neusínal - jen mu padl vajgl cigarety mezi nohy :-)) ale vážně - je tu prostě možnost i omezeného vzájemného "pohlídání" a zpestření jízdy ve většinou nízkém provozu nočních dálnic Balkánu.

Budete-li mít štěstí jako já loni, potkáte zajímavé lidi a získáte nové kamarády.

Záporná stránka společné cesty

Jízda v koloně s sebou nese větší spotřebu benzinu či nafty, neboť se musíte vzájemně přizpůsobovat stylu jízdy toho druhého.

Jízda ve dvou a více vozidlech je náročnější jak na pozornost řidiče, tak na Vaše vozidlo (více namáháte brzdy, častěji řadíte...) a styl jízdy. (např. pozor při zvýšené únavě zejména na dodržování bezpečné vzdálenosti vozidel, aby nedošlo k vzájemnému střetu).

Musíte toleratně volit přestávky podle posádky druhého vozidla. Rodina s malými dětmi bude určitě potřebovat zastavit častěji než zamilovaný pár.Stejně tak kuřáci. Je potřeba si stanovit předběžné zastávky.

INZERCE - hledám spolucestujícího

Jste-li rozhodnuti, že byste rádi vyrazili na cesty s někým dalším, umožníme Vám zadat na našem webu inzerát, v kterém zadáte údaje o Vašem odjezd, návratu, způsobu jízdy atd. Na uvedený email se Vám ozve případný zájemce a můžete cestu společně absolvovat.

zadání inzerátu pro společnou jízdu

A jak to v roce 2005 dopadlo pro mě (Pavel)?

Neodhadl jsem zřejmý nepoměr mezi mým "pomalým autem" a "luxusním autem" mého spolupartnera na cestu. Můj styl jízdy odpovídá tomu, že si auto šetřím a jezdím relativně pomalu. S tím se také ztratila moje pohoda z cesty, neboť jsem trpěl výčitkami, že druhé vozidlo brzdím... byť nikdo neřekl ani slovo a chválili mě, že tak nízkou spotřebu u svého vozidla ještě neměli... No, přestože dle mého názoru klady jízdy ve dvou a více vozidlech určitě převažují přes zápory, zejména pokud tuto cestu chcete jet poprvé, zřejmě budu i nadále cestovat sám... Je pro mě velmi důležitá pohoda za volantem a chci si cestu užít bez jakéhokoliv omezení... Ale každý jsme jiný a zejména poprvé je skutečně lepší jet více auty (já také tak začínal), proto také nabízíme, že Vám mùžeme bezplatně pomoci sehnat partnera na cestu.. Vše je jen na Vašem rozhodnutí, tohle je jen můj názor a moje zkušenost.

Jak jsem cestoval já (Mirin)?

hranice ŘeckoJel jsem na dovolenou do Řecka poprvé v létě 2006 společně s mým dobrým kamarádem, se kterým se už nějaký pátek známe a víme, co jeden od druhého můžeme teoreticky za volantem očekávat. Přesto jsme nikdy předtím spolu tak dlouhou trasu neabsolvovali. Dali jsme si sraz 14.7. 2006 na poslední benzince v ČR před hraničním přechodem se Slovenskem. Poté jsme vyrazili společně za vidinou koupání v blankytném moři směrem k jihu.

První jel kolega s novou Fábií, která měla naběháno sotva 20 tisíc km, já jel Seatem Cordobou s 135 tisíci km na displeji. Hned v prvních kilometrech bylo zřejmé, že s plně naloženým autem v akceleraci na mladičkou a dravou fábku rozhodně nemám a kolega správně pochopil... nastavil tempomat o 10 km/h níž než je povoleno na dálnicích států, přes které jsme projížděli. Poté už nebyl problém se držet za sebou a v bezpečné vzdálenosti.

Odměnou za jeho trpělivost mu zcela jistě bylo to, že jsme nikde nepřekročili povolenou rychlost, měl za sebou vozidlo, které mu jednoznačně hlídalo "prdel" - to znamená, že jsem sledoval situaci před ním a včas přejížděl do levého pruhu, čímž jsem levý pruh podržel od divočáků a kolega mohl v klidu a bezpečně předjet. Předjížděli jsme současně a současně se zařazovali do pravého pruhu, aby mohli divočáci opět vpřed a já měl zase pocit, že sedím v zaparkovaném vozidle.

Domluva během jízdy (bez mobilního telefonu)??? Kolega jedoucí přede mnou dvakrát šlápl lehce na brzdu tak, aby problikly brzdovky, pak nechal dvakrát probliknout pravý blinkr. Věděl jsem, že odbočujeme k první benzínce. Když jsem měl problém já a potřeboval z jakéhokoliv důvodu zastavit, upozornil jsem dvakrát dálkovýma a přejel co nejblíže k okraji vozovky (tak aby mě viděl v pravém zrcátku), dal jsem dvakrát pravý blinkr a zase se bezpečně vrátil do pruhu.

Musím konstatovat, že během cesty nebyl problém, ba naopak - při odpočinku jsme s úsměvem u kafe vzájemně vzpomínali na idioty, hovada, dobytky apod. Jízdu více vozidly můžu doporučuji zejména těm, co cestují poprvé a mají z cesty obavy. Pomoc zkušenějšího cestovatele je bezesporu přínosem.

Důležité je si určit pravidla jízdy, ale to už ponechám na Vás... máte jiné zkušenosti, můžete doporučit jiný způsob domluvy při jízdě více vozidly ??? Sdělte je našim čtenářům... využít k tomu můžete diskuzní fórum.

autor stránky: Mirin

poslední­ aktualizace: 13.10.2014

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace