probíhá výpočet, čekejte prosím...

Pro cestovatele -> Místopisy -> Peloponés

most Rio-Antirio

kraj: Západní Řecko, region: Aetolia-Akarnanía

autor: Pavel, zadáno: 6.11.2018, poslední aktualizace: 7.11.2018, zobrazeno: 94 x

Přes most Rio-Antirio jsem jel poprvé v roce 2015, když jsem se vracel z Peloponésu a cestu tam absolvoval přes Korintský průplav. O mostu Rio-Antirio, který překlenul Korintský záliv, jsem viděl kdysi filmový dokument. V něm se uvádělo, že se jednalo o velmi obtížnou stavbu pro málo pevné podloží, kdy dokončené dílo musí odolat i tomu největšímu zemětřesení. Most je dlouhý 2880 metrů a otevřen byl v roce 2004. Jeho oficiální název je Most Charilaose Trikoupise, což byl řecký premiér v roce 1880, kdy padla první zmínka spojit západní část Peloponésu s pevninou (zdroj: wikipendie). Dokončit myšlenku se však podařilo až ve dvacátém století. Zažitý je ale jednodušší název Rio-Antirio podle dvou měst, které spojuje.

Přejezd přes most je placený formou mýta a v roce 2015 stál 13,5- Euro (13,30- Euro 2018) a zážitek je to vskutku velký, byť trvající pouhých několik minut. Projíždíte pod mohutnými pylony, které drží most na ocelových lanech a pohled je to vskutku náramný.

Letošního roku (2018) jsem se však rozhodl použít souběžnou trajektovou přepravu, která účtuje jednosměrný poplatek v hodnotě 6,5-Euro pro osobní automobil (bez rozdílu v počtu přepravovaných osob). Trajekty kotví na obou stranách mostu a přes Korintský záliv jezdí každou půl hodinu, což je zhruba i doba po kterou trvá plavba včetně nalodění. Já osobně se letos plavil tímto způsobem oběma směry, protože mám rád vše co pluje a jet lodí podél uvedeného mostu byl pro mne stejný zážitek, jako po mostě samém. Touto cestou bych chtěl poděkovat přátelům na tomto webu, kteří mi poskytli tuto inspiraci na zpestření mého putování.

Na závěr bych chtěl  ještě dodat, že o tom zda pojede trajekt podél mostu vpravo či vlevo, rozhoduje směr větru. Je nutno také dbát nutné opatrnosti při nájezdu a sjezdu z trajektu, zvláště když jste naložení. Nižší auta můžou mít problém, což ale závisí hodně na obsluze trajektu jak vypodloží prostor mezi rampou a molem.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace